Mesterképzés:

A mesterképzés (Master of Science) keretében olyan magasan képzett szakemberek oktatásával foglalkozunk, akik a legmodernebb eszközök és tudás segítségével képesek a járművek tervezésében, fejlesztésében vagy kutatásában jelentkező kihívások megoldására. A mesterképzés teljes mértékben kompatibilis az Európai Unióban az ún. Bolognai Rendszer alapján meghonosodott képzéssel, azaz két éves időtartam alatt kb. 20 kurzust és egy kilenc hónapos diplomamunkát kell teljesítenie a hallgatóknak.

A Járműmérnök MSc egy magyar, illetve angol nyelven egyaránt zajló oktatási program. Az angol és magyar képzési program különbsége a tapasztalatalapú választható tantárgyak terén jelentkezik. Bizonyos tantárgyak, melyeket az Audi Hungaria kollégái a járműiparhoz hozzáigazítva oktatnak, csak az angol nyelvű programban hallgathatóak:

 

A Tanszék által oktatott kötelező tantárgyak (mind a magyar, mind pedig az angol nyelvű MSc program része):

  • Járműfejlesztés alapjai / Core Elements of Whole Vehicle Development

Bevezető a járműtulajdonságok meghatározásának szakterületeibe

Az AUDI AG vendégoktatói által tartott előadások

  • Projekt Tavasz / Project Spring

Gyakorlatorientált tantárgy, amelyben a Projektmenedzsment, a Softskill képességek és egy konkrét műszaki probléma csapatban való megoldását gyakorolhatják a hallgatók

Az elméleti tudás gyakorlatba való implementálásának elsajátítása

  • CAE Módszerek / CAE Methods 

Bevezető a CFD és FEM szimulációs módszerekbe áramlástani, szilárdságtani és villamossági problémákra alkalmazva

Közösen oktatva a Mechanika Tanszékkel, valamint az Automatizálási Tanszékkel együtt

  • Motorok és Járművek Tesztelése / Engine and Vehicle Testing

Bevezető a járművek, belsőégésű motorok és villamos hajtások mérési technikáiba

Közösen oktatva a Belsőégésű Motorok és Járműhajtások Tanszékkel, valamint az Automatizálási Tanszékkel együtt

 

 

A Tanszék által oktatott választható tantárgyak (csak az angol nyelvű MSc képzésben résztvevő hallgatóknak választható):

  • Vehicle Acoustics I. &  II.

Járművek akusztikai jellemzőinek meghatározása mérésekkel és ésszimulációs módszerekkel

  • Computational Fluid Dynamics in Vehicle Engineering

Járművek hőtani és aerodinamikai jellemzőinek meghatározása szimulációs folyamatokkal

  • Durability and Fatigue in Vehicle Engineering

Szerkezeti szilárdsági analízis és élettartam számítások elmélete és gyakorlata (Tematika)

  • Vehicle Properties and Conceptual Design

Járművek koncepcionális tervezése az előre meghatározott és megkívánt járműtulajdonságoknak megfelelően

 

 

JFT MSc thesis topics - 2024/2025

Title University supervisor Preferred skills/ Theme fields
Vibrációs tesztek kiterjesztett kiértékelése kifáradásos tönkremenetel előrejelzése érdekében Dr. Vehovszky Balázs Vibráció analízis
Haszonjármű fékrendszer komponensekben alkalmazott mágnesszelepek működése által keltett zaj vizsgálata Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Haszonjármű fékrendszer pneumatikus szelepének optimalizálása alacsonyabb zajkibocsátás érdekében Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapító töltet (háló) pórus méret eloszlásának hatása a zajcsökkentésre Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapítóból kiáramló levegő áramlásának vizualizációja Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Haszonjármű fékrendszerben alkalmazott pneumatikus szelep nyitási karakterisztikájának hatása a zaj keletkezésére Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Zajforrások azonosítása pneumatikus haszonjármű fékrendszer komponensek esetében Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapító töltet (háló) modellezése CFD FSI (fluid structure interaction) szimulációban Dr. Vehovszky Balázs Akusztika
HiL/SiL alapú BSc / MSc Szakdolgozat / Diplomamunka témák /images/Oktatás/MatlabSimulink_alapú_témák.pdf

Formula Student autó energiamenedzsmentjének modellezése Matlab Simulink-ben

Dr. Feszty Dániel  

Formula Student versenyautó „shutdown circuit” áramkörének modellezése Matlab Simulink-ben

Dr. Feszty Dániel  

Algoritmus autonóm irányítású Formula Student versenyautó sávrajz készítéséhez bója felismerés alapján

Dr. Feszty Dániel  

Algoritmus autonóm vezérlésű Formula Student jármű pozíciójának meghatározásához odometria és biciklimodell alapján

Dr. Feszty Dániel  
Conceptional design of a vehicle fitted to the requirements of urban transportation D.Feszty, B.Vehovszky Open-minded thinking, Creativity
Concept for the effective utilization of discarded vehicle components D.Feszty, B.Vehovszky Open-minded thinking, Creativity
Evaluation of rolling noise influencing factors B.Vehovszky Acoustic, measurements
Conceptual design of a tire noise measurement device B.Vehovszky Acoustic
Dynamic simulation development for tire-road contact D.Feszty, B.Vehovszky FEM simulation, BEM simulation
Parameter optimization of adjustable frequency vibration absorber B.Vehovszky NVH
Examination of radiated noise by vibrating flat surface B.Vehovszky NVH, strong mechanics background
Implementation of acoustic measurements to LabVIEW enviroment B.Vehovszky LabVIEW, measurements
Generating and analysing S-N diagrams of camshaft segments using rotating bending test bench

D.Feszty, B.Vehovszky

Strong mechanic background
Dynamic Behaviour of a Fluid Reservoir Under Vibrational Loads - NEW TOPIC!

B. Szabó (Audi Hungaria Zrt.)

The purpose of the thesis is to determine how the fluid inside its reservoir influences the dynamic behaviour of the system. The main goal is to create a simulation process, with which one can simulate the stress-time function of the „elastic” reservoir (or its holder) in case of an acceleration-time input signal. One simplification could be to model the reservoir as a rigid body and keep only its connection as a flexible body. The geometry can be freely chosen, however, liquid sloshing must be present.

Járműfejlesztési Tanszék Eseménynaptára

Cristina Monsone PhD disszertációjának védése 2024. December 4. 11:00 - 12:00
Ali Saleh PhD disszertációjának védése 2024. December 20. 11:00 - 12:00