Mesterképzés:
A mesterképzés (Master of Science) keretében olyan magasan képzett szakemberek oktatásával foglalkozunk, akik a legmodernebb eszközök és tudás segítségével képesek a járművek tervezésében, fejlesztésében vagy kutatásában jelentkező kihívások megoldására. A mesterképzés teljes mértékben kompatibilis az Európai Unióban az ún. Bolognai Rendszer alapján meghonosodott képzéssel, azaz két éves időtartam alatt kb. 20 kurzust és egy kilenc hónapos diplomamunkát kell teljesítenie a hallgatóknak.
A Járműmérnök MSc egy magyar, illetve angol nyelven egyaránt zajló oktatási program. Az angol és magyar képzési program különbsége a tapasztalatalapú választható tantárgyak terén jelentkezik. Bizonyos tantárgyak, melyeket az Audi Hungaria kollégái a járműiparhoz hozzáigazítva oktatnak, csak az angol nyelvű programban hallgathatóak:
A Tanszék által oktatott kötelező tantárgyak (mind a magyar, mind pedig az angol nyelvű MSc program része):
-
Járműfejlesztés alapjai / Core Elements of Whole Vehicle Development
Bevezető a járműtulajdonságok meghatározásának szakterületeibe
Az AUDI AG vendégoktatói által tartott előadások
-
Projekt Tavasz / Project Spring
Gyakorlatorientált tantárgy, amelyben a Projektmenedzsment, a Softskill képességek és egy konkrét műszaki probléma csapatban való megoldását gyakorolhatják a hallgatók
Az elméleti tudás gyakorlatba való implementálásának elsajátítása
-
CAE Módszerek / CAE Methods
Bevezető a CFD és FEM szimulációs módszerekbe áramlástani, szilárdságtani és villamossági problémákra alkalmazva
Közösen oktatva a Mechanika Tanszékkel, valamint az Automatizálási Tanszékkel együtt
-
Motorok és Járművek Tesztelése / Engine and Vehicle Testing
Bevezető a járművek, belsőégésű motorok és villamos hajtások mérési technikáiba
Közösen oktatva a Belsőégésű Motorok és Járműhajtások Tanszékkel, valamint az Automatizálási Tanszékkel együtt
A Tanszék által oktatott választható tantárgyak (csak az angol nyelvű MSc képzésben résztvevő hallgatóknak választható):
-
Vehicle Acoustics I. & II.
Járművek akusztikai jellemzőinek meghatározása mérésekkel és ésszimulációs módszerekkel
-
Computational Fluid Dynamics in Vehicle Engineering
Járművek hőtani és aerodinamikai jellemzőinek meghatározása szimulációs folyamatokkal
-
Durability and Fatigue in Vehicle Engineering
Szerkezeti szilárdsági analízis és élettartam számítások elmélete és gyakorlata (Tematika)
-
Vehicle Properties and Conceptual Design
Járművek koncepcionális tervezése az előre meghatározott és megkívánt járműtulajdonságoknak megfelelően
JFT MSc thesis topics - 2024/2025 |
||
Title | University supervisor | Preferred skills/ Theme fields |
Vibrációs tesztek kiterjesztett kiértékelése kifáradásos tönkremenetel előrejelzése érdekében | Dr. Vehovszky Balázs | Vibráció analízis |
Haszonjármű fékrendszer komponensekben alkalmazott mágnesszelepek működése által keltett zaj vizsgálata | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Haszonjármű fékrendszer pneumatikus szelepének optimalizálása alacsonyabb zajkibocsátás érdekében | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapító töltet (háló) pórus méret eloszlásának hatása a zajcsökkentésre | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapítóból kiáramló levegő áramlásának vizualizációja | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Haszonjármű fékrendszerben alkalmazott pneumatikus szelep nyitási karakterisztikájának hatása a zaj keletkezésére | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Zajforrások azonosítása pneumatikus haszonjármű fékrendszer komponensek esetében | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
Haszonjármű fékrendszer zajcsillapító töltet (háló) modellezése CFD FSI (fluid structure interaction) szimulációban | Dr. Vehovszky Balázs | Akusztika |
HiL/SiL alapú BSc / MSc Szakdolgozat / Diplomamunka témák | /images/Oktatás/MatlabSimulink_alapú_témák.pdf | |
Formula Student autó energiamenedzsmentjének modellezése Matlab Simulink-ben |
Dr. Feszty Dániel | |
Formula Student versenyautó „shutdown circuit” áramkörének modellezése Matlab Simulink-ben |
Dr. Feszty Dániel | |
Algoritmus autonóm irányítású Formula Student versenyautó sávrajz készítéséhez bója felismerés alapján |
Dr. Feszty Dániel | |
Algoritmus autonóm vezérlésű Formula Student jármű pozíciójának meghatározásához odometria és biciklimodell alapján |
Dr. Feszty Dániel | |
Conceptional design of a vehicle fitted to the requirements of urban transportation | D.Feszty, B.Vehovszky | Open-minded thinking, Creativity |
Concept for the effective utilization of discarded vehicle components | D.Feszty, B.Vehovszky | Open-minded thinking, Creativity |
Evaluation of rolling noise influencing factors | B.Vehovszky | Acoustic, measurements |
Conceptual design of a tire noise measurement device | B.Vehovszky | Acoustic |
Dynamic simulation development for tire-road contact | D.Feszty, B.Vehovszky | FEM simulation, BEM simulation |
Parameter optimization of adjustable frequency vibration absorber | B.Vehovszky | NVH |
Examination of radiated noise by vibrating flat surface | B.Vehovszky | NVH, strong mechanics background |
Implementation of acoustic measurements to LabVIEW enviroment | B.Vehovszky | LabVIEW, measurements |
Generating and analysing S-N diagrams of camshaft segments using rotating bending test bench |
D.Feszty, B.Vehovszky |
Strong mechanic background |
Dynamic Behaviour of a Fluid Reservoir Under Vibrational Loads - NEW TOPIC! |
B. Szabó (Audi Hungaria Zrt.) |
The purpose of the thesis is to determine how the fluid inside its reservoir influences the dynamic behaviour of the system. The main goal is to create a simulation process, with which one can simulate the stress-time function of the „elastic” reservoir (or its holder) in case of an acceleration-time input signal. One simplification could be to model the reservoir as a rigid body and keep only its connection as a flexible body. The geometry can be freely chosen, however, liquid sloshing must be present. |